طراحی سایت و هاست دارکوب

بازدید : 646
دوشنبه 1 مرداد 1397 زمان : 11:05

مروری بر استفاده از قالب های آماده وب سایت در طراحی

اگر مایل هستید یا نیاز دارید که برای برند خود سایتی منحصر به فرد با قابلیت هایی خاص داشته باشید قالب های آماده برای شما راهگشا نمی باشند

اگر تلاش شود که این قالب تا حد امکان شبیه به نظر کارفرما باشد زمان زیادی که صرف تلاش برای تغییر و شخصی سازی آن می شود بسیار بالاتر از هزینه اولیه آن می باشد

انتخاب قالب های آماده انتخاب درستی نمی باشد

در ابتدا زمانی که سایتی را با قالب آماده مشاهده کنید بسیار زیبا و منعطف به نظر می رسد

عکس های شخصی را در سایت بارگزاری کرد،فونت ها را تغییر داد

هر شخصی نظرات و پیشنهاداتی برای گسترش و توسعه سایت خود دارد که با این قالب ها پیاده سازی تفکرات صاحبان کسب و کار دشوار و در برخی مواقع غیرممکن است

این تضمین هم وجود ندارد که کدها مطابق با بهترین و به روزترین روش ها نوشته شده اند

ابزارهایی برای سنجیدن کیفیت کدها در اینترنت وجود دارد که میتوان کدهای منبع سایت را کپی کرد و سپس آنها را در سایت ها قرار داد

سایت نمایش می دهد که کدها هیچ مشکلی ندارند یا تعداد خطاهای آن کم یا زیاد است و رفع اشکال آنها کندتر پیش خواهد رفت.

همچنین معمولا اغلب از افزونه ها وماژول ها برای افزایش امکانات سایت استفاده می کنند

می تواند وبسایت و قالب را دچار عدم ناسازگاری کند و عامل بروز مشکلاتی شود

ممکن است قالب های آماده و پلاگین های قدیمی یا مواردی که کم دانلود یا استفاده می شوند یا به هر دلیلی از آنها استقبال نمی شود پس از گذشت مدت زمانی براساس استاندارد دیگر به روز نشوند

ممکن است شما یک شخص با تجربه را برای نصب و مدیریت سایت خود استخدام کنید

توسعه دهنده توانایی مانور روی سایت و رفع ایرادات و پشتیبانی در بهترین حالت را ندارد و سایت حالت انعطاف پذیری بالای خود را از دست خواهد داد

در مقابل جستجو برای یافتن قالب آماده ای که بتواند نیازها را تامین کند و در راستای علایق کارفرمایان باشد کاری زمانبر است

خیلی از الزامات و سلایق براساس نظر توسعه دهندگان و طراحان می باشد و شخصی سازی آن طبق نظر کارفرما کاملا شبیه به نظر او نمی باشد

بهینه سازی برای موتورهای جستجو قالب های آماده براساس یک سری دستورالعمل های سئو و ساختارهای کلی آن طراحی می شوند و ابزارهایی برای تکمیل عملکرد سئو در سیستم های مدیریت محتوای آنها تعبیه می شود

برخی قالب های آماده برای صفحه سایت عنوان صفحه و توضیحات متا ایجاد می کنند اما کاملا واضح است که عناصر آن به حد کاملی بهینه نمی باشند

قالب های آماده در مورد سئو نمی توانند پیشنهاد ها و ایده های خلاقانه و به روز را ارائه دهند تامنجر به جذب مشتریان و کاربران شود

اما زمانی که قصد رشد کسب و کار خود و یک سایت معتبر فکر می کنید استفاده از قالب های آماده توصیه نمی شود چرا که در مبحث سئو توانایی رقابت با قالب های اختصاصی طراحی شده را نخواهد داشت

در این سایت ها مطالب تنها متعلق به مدیران سایت نمی باشد و به راحتی و بدون رعایت حق کپی می توان از مطالب این سایت ها استفاده کرد

نکته بعدی اینکه برخی از قالب های آماده موجود در اینترنت قالب هایی حرفه ای هستند که قفل آنها شکسته شده و کرک شده اند

استفاده از آنها امکان پایین آمدن سایت و از بین رفتن تمامی اطلاعات را خواهد داشت

شرکت طراحی سایت آروین کارن با محترم شمردن زمان هزینه و اطلاعات کارفرمایان همواره ساخت سایت ها را مانند ساخت یک ساختمان از بنا و پایه شروع می کند

از طراحی قالب گرافیکی تا پشتیبانی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هر کاری که برای داشتن سایتی قدرتمند نیاز است را انجام می دهد

یکی از عوامل قدرت سایت هایی که توسط شرکت آروین کارن تولید می شود اختصاصی بودن و منحصر به فرد بودن قالب سایت برای هر یک از مشتریان است

تفاوت و برتری آروین کارن با سایر شرکت های مشابه هم در همین امر می باشد

اما در قالب های اختصاصی امکان اعمال و جایگذاری هرگونه امکانات و تغییر وجود دارد و براساس سلیقه کارفرمایان طراحی صورت میگیرد. مراحل طراحی اختصاصی سایت را در ادامه توضیح خواهیم داد

اما یک طراح کار خود را از کجا شروع می کند

این مرحله این اطمینان را به طراح سایت می دهد که در طول طراحی مراحل به راحتی و روانی پیش خواهد رفت

برخی از این تحقیق ها با مشتریان صورت می گیرد تا نیازهای آنان شناسایی شود

در دیدار با مشتری طراح تمامی مسائل و اطلاعاتی که پیرامون سایت نیاز است را از او دریافت می کند

همچنین طراح باید نظرات خود را به مشتری اعلام کند و نظر او را راجع به آن ایده بداند

بهترین کار اجرای طوفان فکری است

هر ایده یا راهکار که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید

در آینده می توانید آن ها را فیلتر کنید

این را هم به یاد داشته باشید که محتوا نوع طراحی سایت را مشخص می کند

برای مثال سایت های خبرگزاری به صفحات و رابط های بیشتری نسبت به سایت های گالری نیاز دارند

وضعیت قالب های آماده در طراحی سایت

طراحی سایت خبری طراحی سایت آموزشی طراحی سایت تبلیغاتی طراحی سایت پزشکی طراحی سایت ارزان طراحی چت روم
بازدید : 603
دوشنبه 1 مرداد 1397 زمان : 10:36

مروری بر سیستم فروشگاه ساز مجنتو

Magento علاوه بر ایجاد یک تجارت آنلاین به همراه سبد خرید به کنترل مقدار و عملکرد فروشگاه های آنلاین خود نیز می پردازد

Magento مارکتینگ قدرتمند، بهینه سازی موتور جستجو SEO و اسباب مدیریت کاتالوگ را ارائه می دهد
توانایی Magento در انعطاف پذیری این اجازه را می دهد که بدون ایجاد تغییر در پلت فرم ها، فروشگاهی با تعداد کمی محصول و سطح نیاز
ساده به فروشگاهی با تعداد محصولات بالا و سفارشات زیاد تغییر کند

جنبه های مختلفی در فروشگاه های آنلاین وجود دارد که نیاز به پیکره بندی دارند حال اینکه این پیکره بندی ها به چه صورت انجام شوند به هوش تجاری بستگی دارد


Magento به گونه ای طراحی شده است که افراد عادی نه الزاما توسعه دهندگان نیز بتوانند از آن استفاده کنند

اما در بعضی موارد میانگین افراد در استفاده از آن به بن بست می رسند

Magento حتی در سطح ابتدایی خود نیز از سایت Drupal بهتر بوده و یک سیستم قوی و بازدارنده از خطا ست

برای مثال ما مشتریانی داشتیم که نیاز به امکانات اضافی برای نمایش صفحات اصلی داشتند

معمولا شما می توانید محصولات را در گروه های 5، 25 و 50 تای نمایش دهید

عملکرد ممکن است تا حدی تغییر کند فراتر از آن برای بالا بردن سطح کارایی سیستم نیاز به یک متخصص واقعی در Magento است
هیچ کسی نمی خواهد وقتی که در حال خرید آنلاین است منتظر بالا آمدن سایت شود

با همچین لیستی قوی از ویژگی ها در یک برنامه ی کاربردی شما می توانید آنها را بر روی سرور قراردهید


مزایای استفاده از Magento
نصب راحت و اضافه کردن گزینه ی ورود و خروج
وجود تکنولوژی open source که تجارت الکترونیک را انعطاف پذیر و مقیاس پذیر می کند
برنامه ای موثر و به صرفه
امکان اعمال تخفیفات و تبلیغات

مروری برسیستم فروشگاه ساز مجنتو

اهمیت استفاده از سیستمهای طراحی در ساخت سایت
بازدید : 745
شنبه 30 تير 1397 زمان : 11:29

اهمیت استفاده از سیستمهای طراحی در ساخت سایت

برای سازگاری وب سایت ها با تلفن های همراه چند راه مختلف وجود دارد که یکی از آنها استفاده از Grid ها است

با استفاده از گرید می توان یک ساختار ساده برای طراحی به وجود آورد

گرید در طراحی سایت قوانین خاص خود را دارد که لازم است بیشتر با آنها آشنا شوید

سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت

فاصله متناوب در محتوا تعادل بصری ایجاد می کند و برای بهبود کیفیت رابط کاربری UI مفید است

این عنصر نیز مانند Grid عمل می کند و به المان های در صفحه نظم می دهد

میزان فاصله با حاشیه صفحه نیز باید حفظ شود برای ایجاد فاصله می توان از چند روش استفاده نمود


اگر از Polaris با CSS استفاده می کنید مقادیر را با افزایش 4px تنظیم کنید

استفاده از Component های ارائه شده توسط Polaros React

سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت

یکی از مهمترین کارهایی که معمولا طراحان آن را فراموش می کنند اعتبار سنجی و رفع خطاهای احتمالی است

این روز ها رقابت بر سر قرار گرفتن در صفحه اول موتور های جست و جو افزایش یافته است

وقتی همه سایت ها برای قرار گرفتن در رتبه بهتر فعالیت یکسان انجام دهند خط به خط کد ها اهمیت پیدا می کند گاهی عملکرد دو سایت در ظاهر کاملا یکسان است اما یکی از آنها رتبه خوبی ندارد

با اعتبار سنجی تمامی کد های HTML , CSS از هر گونه خطای احتمالی عاری می شوند

از این رو مجموعه قوانین و استاندارد هایی تحت عنوان W3C

World Wide Web Consortium به وجود آمده است که با استفاده از آن می توان کد های معتبر HTML تولید نمود با مراجعه به سایت validator.w3.org می توانید از معتبر بودن کد های HTML صفحات سایت تان با خبر شوید

همچنین برای اعتبار سنجی کد های CSS که برای قالب سایت به کار می روند ، از سایت jigsaw.w3.org/css-validator استفاده نمایید

برخی از مرورگر ها در نمایش صفحات سایت هایی که اعتبار سنجی نشده اند مشکل دارند

به همین دلیل توصیه می شود که کد ها اعتبار سنجی و معتبر شوند

قوانین نامگذاری متغییر ها Naming Conventions

یکی از قسمت های مهم سیستم طراحی ، نامگذاری متغییر ها می باشد

سیستم Color System این سیستم از متغیرهای Sass برای نام رنگ استفاده می کند

نام text style باید بعد از / (اسلش) قرار بگیرد
رنگ متن باید به طور پیش فرض $black50 باشد
استفاده از Sketch در تعیین text styles جدید برای رنگ های مختلف

( “Regular 2 /“, و “Regular 2 / $blue50” و “Regular 2 / $red50” )
همچنین در text style جدید برای Bold کردن ایجاد شود . مثلا ( “Regular 2 / ” یا “Regular 2 / $blue50 “)
Icongraphy

آیکون ها یکی از مهم ترین ابزارهای گرافیکی در سایت می باشد . نقش آیکون در جذب کاربر و موفقیت یک سایت اساسی است که کمتر کسی آن را می داند

در واقع آیکون ها نقش رابط کاربری را دارند و باعث ارتباط کاربران و صاحبان سایت ها می شوند

در طراحی آیکون ها باید به چند نکته دقت نمود

یک آیکون باید با رنگ و خط و پس زمینه ثابت ایجاد شود
ضخامت خطوط آیکون ها باید حداکثر 2px باشد

بهتر است از خطوط ضخیم استفاده نکنید

در طراحی آیکون خطوطی که در یک راستا هستند بهتر است با یکدیگر ترکیب نشوند
برای نشان دادن فاصله اشیا در آیکون ها فقط کافیست خطوط اشیای نزدیک بزرگتر رسم شود
نباید آیکون ها perspective و 3بعدی شوند
در کشیدن اشکال تا حد امکان از خطوط عمودی و افقی استفاده شود از کشیدن خط های اضافی باید پرهیز شود
این همان خطوط متقاطع است
تا جایی که می توان نباید از افراد در آیکون ها استفاده کنید
سیستم طراحی و ضرورت استفاده از آن در طراحی سایت

تایپوگرافی

مهمترین نکته فونت متن است

Font باید ساده و بدون کاراکتر اضافه و خوانا باشد . در تمام صفحات سایت باید از یک نوع فونت استفاده شود

می توان از Bold کردن قسمت هایی از متن ، تغییر اندازه قسمت های مهم و استفاده از رنگ های متضاد با پیش زمینه استفاده کنید

استفاده از سیتم های طراحی سایت

نگاهی به طراحی سایت تک صفحه ای
بازدید : 433
شنبه 30 تير 1397 زمان : 11:09

نگاهی به طراحی سایت تک صفحه ای

سایت چند صفحه ایی چیست
سایت های چند صفحه ایی ممکن است همان محتوا را در سراسر یک سایت در چند صفحه نمایش دهند

طراحی سایت چند صفحه ایی یک الزام برای شرکت و سازمان هایی هستند که دارای دامنه وسیعی از محتوا یا خدمات هستند زیرا کاملا غیر ممکن است که صدها یا هزار محصول یا مقاله را در یک صفحه نمایش داد

سایت های چند صفحه ایی بسیار متداول تر از برنامه های کاربردی تحت وب تک صفحه ایی هستند

مزایای طراحی سایت چند صفحه ایی
سایت هایی که نیاز به محتوای بیشتر و یا قابلیت های پیشرفته ای دارند

تلاش برای گنجاندن محتوا بیش از حد در یک وب سایت یک صفحه ایی برای تجربه کاربر وحشتناک است کاربران تعامل و درک سایت را بسیار دشوار خواهند یافت

اما همچنین شما باید مطمئن شوید که صفحات سایت را به گونه ایی سازمان دهید که به راحتی توسط کاربران قابل پیمایش باشند و کاربران اطلاعاتی را که می خواهند به راحتی و سریع بیابند

صاحب سایت می بایست به فکر یکپارچگی در بازاریابی اینترنتی باشد بخصوص موتور های جستجو و سئو

مطمئنا این برای جستجوی ارگانیک هم مهم است

شما نمی توانید این کار را در یک وب سایت تک صفحه ایی انجام دهید زیرا شما نمی توانید خیلی اختصاصی عمل کنید

طراحی تک صفحه ایی همانطور که از نامش پیداست یک صفحه و برای همه ی راه حل هاست

وب سایت های چند صفحه ایی از این لحاظ برتری قابل توجهی دارند

و این مزیت مهمی برای این نوع طراحی است


به دو فاکتور اصلی بستگی دارد اگر شما تعداد کمی سرویس یا کالا برای ارائه دارید و زیاد درگیر روش های حرفه ایی بازاریابی مانند تبلیغات کلیکی و Remarketing نیستید، طراحی سایت تک صفحه ایی گزینه شماست

شما نمی توانید تجربه کاربری خوبی را با محتوای عمیق را با طراحی سایت تک صفحه ایی ارائه کنید

همچنین اگر بازاریابی برای شما بسیار با اهمیت است شما با این نوع طراحی قابلیت بسیار محدودی دارید

برای مثال محصول و خدمات شما در صفحه اصلی سایت لیست شده اند در حالی که شما از یک وبلاگ یا صفحه فرود برای تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید

بنابراین برای انتخاب خود بهتر است با کارشناسان طراحی سایت ما در شرکت دارکوب مشورت کنید تا بهترین طراحی را برای نیازهای سایت و کسب و کار خود انتخاب نمایید


سایت های تک صفحه ایی بسیار جذاب و از نظر گرافیکی زیبا هستند

واقعا به این بستگی دارد که موقعیت یا طرح بندی سایت به چه صورت است

اگر طراحی تک صفحه ایی برای کسب و کار شما خوب است و خوب کار می کند بنابراین گوگل هم با آن مشکلی ندارد

اما هر لینک خارج از سایت و لینک داخلی به یک URL اشاره می کند

و نظر مخالف این است که در چنین شرایطی به دست آوردن چندین لینک برای یک محتوا بسیار مشکل تر از چند محتوای تازه خواهد بود

کارشناسان سئو معتقد هستند داشتن چندین صفحه با لینک های خارج از سایت می تواند به طور عمومی اعتبار سایت را افزایش دهد

اعتبار دامنه: داشتن نسبت یک به یک و داشتن تنها یک صفحه می تواند جلوی اعتبار عمومی دامنه را بگیرد

می تواند به دست آوردن مدام لینک دشوار باشد


آنها کوئری ها را با محتوا ربط می دهند

در حالی که یک سایت تک صفحه ایی ممکن است مسئله مرتبط بودن را برای کلمه کلیدی اصلی را حل کند

این مسئله را برای زیر عنوان ها و کلمات کلیدی فرعی که می توانستند در صفحه مخصوص خود بهتر رتبه بگیرند را کم رنگ تر کند

این الگوریتم بر مرتبط کردن معنای عبارت جستجو با محتوای یک صفحه توجه دارد تا تطابق تک تک کلمات. اگر شما تنها یک صفحه داشته باشید که در آن درباره محصولات، خدمات، ویژگی ها و مزایا و نظرات کاربران و صنعت بنویسید، فکر می کنید که یک صفحه به عنوان یک کل چطور می تواند به هر قسمت یا موضوع مرتبط باشد

زیرا که گوگل اسپایدرز ها قابلیت کمی برای پشتیبانی و اجرای کدهای جاوا اسکریپت دارند

قطعه هایی از قسمت های مختلف صفحه وب سایت خود را در بین دو علامت نقل قول در موتور جستجو، جستجو نمایید

آیا صفحه سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده می کنید

برخی طراحان پیشنهاد می دهند که محتوای سایت را به صورت استاتیک به موتورهای جستجو ارائه دهید در حالی که محتوای داینامیک را برای کاربران ارائه می کنید اما باید توجه کنید که باید این دو محتوا یکسان باشند

مرجع:

مقایسه سایت یک صفحه ای و چند صفحه ای

بازدید : 892
چهارشنبه 27 تير 1397 زمان : 13:21

بررسی اپن کارت و پرستا شاپ

Open Cart این سیستم های مدیریت محتوا هم به صورت متن باز و فروشگاهی است

کاربران به راحتی میتوانند فروشگاه های جدید را راه اندازی و شخصی سازی کنند.برای این سیستم مدیریت محتوا حجم وسیعی از تم ها و قالبهای رایگان و حرفه ای وجود دارد

مانند اکثر پلتفرم های مشابه،Open Cart هم یک سیستم افزونه ای برای خود دارد،که کاربران آن میتوانند امکانات و کارکردهای حرفه ای که فروشگاهشان نیاز دارد را به کار گیرند

پیشخوان و رابط کاربری (Dashboard ) ساده و به دور از پیچیدگی پلتفرم Open Cart مورد علاقه اکثر کاربران و توسعه دهندگان آن است.این پیشخوان برای کاربران آن ساده و در حال زیبا است و همچنین در یک نگاه میزان فروش و تجزیه و تحلیل آماری را به کاربران آن نمایش می دهد.

امکانات کلیدی اپن کارت – یک پلتفرم متن باز که روز به روز در حال پیشرفت است

به کارش ادامه خواهد داد و سهم زیادی از بازار را خواهد گرفت.

به طور خودکار مهمترین معیارهای وبسایت را به ادمین نمایش می دهد

امکان مدیریت فروشگاه های مختلف تنها از یک پیشخوان و رابط کاربری – این قابلیت را میدهد تا محصولات را براساس شناسه های مختلف مانند رنگ ،اندازه و… مجزا کنند

دسته بندی محصولات بی نهایت – چند زبانه بودن استفاده آسان بین این ۳ سیستم مدیریت محتوا،استفاده از این پلتفرم ساده تر است

همچنین جزوات و مقالات رسمی این پلتفرم به کاربران کمک میکند تا به راحتی یک فروشگاه اینترنتی را تولید کنند؛ضمن اینکه منابع خوبی در اینترنت برای راهنمایی در مورد Open Cart وجود دارد

یک انتخاب فوق العاده برای کسانی که به دنبال راه حل های آسان می باشند

Open Cart برای کسانی که قصد مدیریت چندین فروشگاه را دارند بسیار مناسب است زیرا میتوان آن سایت ها را تنها از یک پیشخوان و رابط به راحتی مدیریت کرد

PrestaShop این پلتفرم ها بسیاری از صفات دو پلتفرم دیگر ذکر شده در این مقاله را دارا می باشد

مانند آنها متن باز است

امکانات کلیدی پرستا شاپ

وجود هزاران تم و ماژول رایگان و منحصر به فرد برای آن – قالب پیش فرض آن به طورکامل ریسپانسیو(Responsive ) است

راهنما برای طراحان آن استفاده آسان افرادی که با وردپرس یا جوملا که سیستم های مدیریت محتوای قدرتمندی میباشند کار کرده اند یادگیری و کارکردن با PrestaShop نباید برایشان سخت باشد

PrestaShop هم این قابلیت را دارد که این تحلیل های آماری را نمایش دهد اما با جزئیات بیشتر

همچنین استفاده از این پلتفرم به حدی راحت است که اگر مقاله یا کتابی را برای یادگیری مطالعه نکنید

اما کمی تجربه در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس داشته باشید به راحتی میتوانید سایت خود را تا حد خوبی مدیریت کنید

چه افرادی بهتر است از prestaShop استفاده کنند

برای این پلتفرم قالب های زیادی وجود دارد که برای آنها باید هزینه پرداخت کرد

اگر پرداخت هزینه برای شما خیلی مسئله مهمی نیست می توانید ازPrestaShop استفاده کنید و از قالب ها و امکانات کم نظیر آن بهره بگیرید

آدرس:

اپن کارت پرستا شاپ و دروپال

اس ام اس و متن زیبای شب قدر 95
بازدید : 468
چهارشنبه 27 تير 1397 زمان : 12:48

نگرشی بر بروزرسانی های جدید در طراحی سایت

بالاخره بررسی پنج گرایش­ بروز و برتر طراحی سایت

استفاده از ابزار Hover States
به عنوان مثال می­تواند یک کلید برای کلیک کردن در صفحات سایت ویا یک کلید برای فعال­سازی اسلایدشو در قسمت گالری تصاویر و یا وسیله­ای برای ورق زدن صفحات یک وب­سایت باشد

تکنولوژی آن برای استفاده در دیوایس­های مختلف امکان­پذیر است به طوری­که با تاچ اسکرین نیز قابل استفاده است

به کمک Hover States با سهولت جهت یابی در وب­سایت خود می­توانید تجربه­ کاربری خوبی به ارمغان آورید
ابزار Hover States روشی مناسب و بسیار متداول برای ساده کردن ارائه­ی اطلاعات در سایت و افزایش محبوبیت تجربه کاربری است

در حرفه­ی طراحی سایت نیز استفاده از الگوها بسیار رایج و متداول است

واضح است که موفقیت طراحی یک وب­سایت به میزان چشم­گیری بر تجربه­ های کاربری آن وابسته است

مخاطب ­سایت شما به روشی دلخواه خود از سایت شما بهره برده واز آن لذت خواهد برد


به نظر می­رسد که استفاده از pop-up­های ایمیل ابزاری رایج در گسترش آنلاین مارکتینگ است

هر سایت با روشی متفاوت در صدد ترغیب مخاطبین به نام­نویسی در وب­سایت از طریق ایمیل است

تصویری که در ادامه مشاهده می­کنید نمونه­ای از ترغیب کاربر برای نام­نویسی از طریق یک جمله یا شعار را نشان می­دهد
استفاده از روش Parallax
روش طراحی وب parallax یکی از روش­های متداول طراحی در سال 2015 است

انعطاف این روش موجب کاربرد متداول این تکنیک شده است

Parallax در طراحی سایت به معنای انطباق تصاویری دوبعدی است که دید سه بعدی به مخاطب القا می­کند

همچنان این روش یکی از تکنیک­های کاربرپسند در طراحی سایت به شمار می­رود

منبع:

گرایش های بروز دز طراحی سایت

دانلود رایگان نرم افزار ارسال ایمیل تبلیغاتی
بازدید : 631
يکشنبه 8 مرداد 1396 زمان : 10:28

طراحی سایت و سئو کارن

طراحی سایت و سئو

طراحی وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو

خواندن اطلاعات بیشتر

درباره ما

تیم این مجموعه از اعضای شرکت دارکوب می باشند که از آن مجموعه جدا شده اند و شرکتی جدید با سبکی نو را آغاز نموده اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های زیر مراجعه نمایید.


دپارتمان طراحی سایت دارکوب سایت اصلی برند دارکوب

طراحی سایت

روش طراحی وب سایت در این مجموعه فقط با قالب اختصاصی می باشد که توسط این تیم از پایه طراحی می گردد. پس از طراحی قالب سایت توسط گرافیست وب سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای جوملا، وردپرس، دروپال و سایر سیستم ها طراحی می گردد. کارن از قالب آماده استفاده نمی نماید و کلیه قالب های سایت های خود را از پایه طراحی می نماید.

سئو و بهینه سازی وب سایت

کارن با توجه به تجربه ای که در شرکت دارکوب به دست آورده است کلیه امور سئو و بهینه سازی سایت را با توجه به تجربیات گذشته خود بدون نقص انجام خواهد داد

سورس:طراحی سایت کارن karensitedersign.com

طراحی سایت و سئو کارن

قبل از انتخاب شرکت طراحی وب سایت این سوالها را بپرسید
برچسب ها سئو , بهینه سازی سایت ,
بازدید : 427
يکشنبه 8 مرداد 1396 زمان : 10:23

طراحی وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

XLWEB به عنوان طراحی وب سایت گلاسکو و شرکت بازاریابی اینترنتی، ابتکار عملش رو واسه کمک به کسب و کارهای کوچک برای کنترل کسب و کارشون به صورت آنلاین و کمک به افزایش فروششون شروع کرده.

XLWEB که در غرب گلاسگو است، بسته ی بازاریابی و وبسایت کسب و کار کوچک خودش رو که به صاحبان کسب و کار سرویس جامع آنلاین ارائه می ده، راه اندازی کرد که شامل طراحی وب سایت، میزبانی وب، حساب های ایمیل نامحدود، بازاریابی موتورهای جستجو، ایجاد و ادغام شبکه های اجتماعی و مشاوره بازاریابی جامع آنلاین و آفلاین توو یک پکیج هستش که تقریبا دارکوب هم این کارو انجام میده.

بسته ی بازاریابی کسب و کار کوچک شامل موارد زیر:

  • نام دامنه

اگه آدرس وب شما مثل mysite.co.uk یا mysite.org.uk باشه. یعنی اگر در حال حاضر چنین وبی داشته باشید، اون رو برای شما مدیریت می کنه و آن رو به سمت وبسایتی که واستون ساخت و میزبانی کرده، سوق می ده.

  • میزبانی وبسایت

شما این مورد را برای یک سال رایگان دریافت می کنید (معمولا حدود 100 پوند). وب سایت شما، مجموعه ای از فایل هایی مانند HTML، jpegs، pdf ها و غیره باید در اینترنت جا به جا بشه تا مردم بتونن با استفاده از مرورگرهای وب اونها را بازدید کنن. بنابراین سایت شما که به اینترنت متصل است سرور میزبان یا میزبانی وب نامیده می شه.

  • حسابهای ایمیل

حساب های ایمیل نامحدود برای دامنه شما لازمه. بنابراین، اگه نام دامنه شما (آدرس وب) mysite.co.uk باشد، می تونید از [email protected]، [email protected] یا [email protected] استفاده کنید. اون شرکت اونها را واستون تنظیم می کنن تا برای شما هیچ مشکلی پیش نیاد و به شما نشون میده که چجوری خودتون رو برای آینده آماده کنید.

  • سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای وب سایت شما، به این معنیه که شما می تونید اون رو خودتون به روز کنید. شما می تونید صفحات رو اضافه کنید، تصاویر آپلود کنید، دکمه های منو اضافه کنید، اخبار و خبرنامه ایجاد کنید، حساب های فیس بوک و توییتر خودتون رو ادغام کنید. در حقیقت، از اینکه می بینید وب سایتتون این همه آپشن داره، ذوق زده می شید! و شما به هیچ نرم افزاری که روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب شده دیگه نیاز ندارید، پس می تونید اون رو هرجا هستید و هروقت دوست داشتید به روز کنید.

  • طراحی وبسایت

بعد از مشورت با شما و نگاه به نام تجاریتون، با همدیگه با یک طرح موافقت می کنید و یکی از اون رو که دوست داشتید واستون طراحی می کنن؛ این در مورد ظاهر خوب سایت و همچنین سهولت استفاده هم هستش. اونها کاربر پسند بودن وب سایت ها رو در نظر میگیرن، بنابراین شما یک وب سایت زیبا و کاربردی خواهید داشت.

  • اخبار، وبلاگ، خبرنامه، سابسکرایب و RSS

سورس: طراحی سایت دارکوب darkoob.co.ir

طراحی وبسایت برای کسب و کارهای کوچک

قبل از انتخاب شرکت طراحی وب سایت این سوالها را بپرسید
بازدید : 423
شنبه 7 مرداد 1396 زمان : 10:03

قبل از انتخاب شرکت طراحی وب سایت این سوالها را بپرسید

بیایید با هم صادق باشیم، انتخاب شرکت طراحی سایت شوخی بردار نیست.
اگه تصمیم دارید یه شرکت طراحی سایت انتخاب کنید، جای خوبی اومدید و با این کار از بروز دو تا مشکل جلوگیری کردید:
1- مراجعات بد: "پسر عموم تو کارای سایت خیلی خوبه، میتونه کمکت کنه".
2- سایت سازها: "متخصص لازم نیست، خودتونم میتونید سایتتونو بسازید".
خب تا اینجا که مشخص شد. حالا کار اصلیمون شروع میشه: یعنی انتخاب شرکت مناسب.
احتمالا دارید با خودتون فکر میکنید "من از کجا بدونم کدوم شرکت برای من مناسبه؟"
برای این کار میتونید فقط با جواب دادن به یه سری سوال، شرکتی رو که براتون مناسبته تعیین کنید.
تو این پست من 15 تا از این سوالات رو براتون مشخص میکنم. این سوالات رو از شرکتهای مختلف بپرسید و جوابهاشونو بسنجید.
وقتی به این سوالات مجهز باشید، بهتر میتونید شرکت مناسبتونو انتخاب کنید. اینم از سوالات:

  • فلسفه طراحی سایت شما چیه؟

یه شرکت خوب باید بتونه روش طراحی سایتشو تو چند کلمه ساده توضیح بده. مثلا تو شرکت طراحی سایت دارکوب، فلسفه ما حول طراحی سایت ساده و تمیز میگرده و این اولین چیزیه که روی سایتهای ما میبینید. اگه یه شرکتی نتونه روش کارشو شرح بده و وجه تمایزشو از شرکتهای دیگه مشخص کنه، حتما نمیتونه سایت خاصی براتون طراحی کنه.

  • فرایند طراحی سایت شما چیه؟

هممون این ضرب المثل رو شنیدیم که "کار نیکو کردن از پر کردن است"، این ضرب المثل صد در صد درسته، اما من ترجیح میدم در مورد طراحی سایت بگم "کار نیکو کردن از فرایند داشتن است". برای ساختن یه سایت عالی، شرکت باید فرایند کاملا مشخص و روشنی داشته باشه و بتونه فرایندشو براتون توضیح بده. باید بدونید کی و چطور این فرایند قراره اجرا بشه.

  • سایت چقدر هزینه برمیداره؟

بیشتر شرکتها یه نرخ ساعتی دارن که بستگی به تجربه و بزرگی شرکتشون داره. نرخ ساعتی و کل ساعتهایی که برای پروژه لازمه باید تو قرارداد ذکر بشه. در ضمن حتما از قیمتهای اضافی که در صورت نیاز به زمان بیشتر بهتون تحمیل خواهد شد سوال کنید، چون اگه چیزی اضافه بر مواردی که تو قرارداد ذکر شده بخواهید انجام بشه، باید هزینشو جدا بپردازید.

  • آیا سایتم یه سیستم مدیریت محتوا (CMS) خواهد داشت؟

اگه بخواهید خودتون سایتتونو مدیریت کنید، باید حتما یه سیستم مدیریت محتوا داشته باشید. میتونید به کمک سیستم مدیریت محتوا وارد رابط کاربری بشید و خودتون قسمتهای مختلف سایتتونو ویرایش کنید. اگه شرکت طراحی سایتتون بخواد خودش مدیریت سیستم مدیریت محتوا رو دست بگیره، یکم دقت کنید، چون در این صورت در تمام عمر سایتتون دیگه محتاج اون شرکت میشید. بهتره که یه CMS رایج منبع باز داشته باشید مثل وردپرس که کار باهاش هم راحته و توسعه دهنده های زیادی براش افزونه تولید میکنن و میدونن چطور باهاش کار کنن.

  • پروژه من چقدر طول میکشه تا تکمیل بشه؟

جواب این سوال بستگی به بزرگی شرکت طراحی سایتتون و مقدار بزرگی کارتون داره. شرکت باید برای هر مرحله از ابتدا تا انتها یه برنامه زمانبندی با تمام جزئیات داشته باشه.

  • چطوری میتونم با شرکت در تماس باشم؟

من بارها از مشتریها شنیدم که گفتن تماس گرفتن با شرکت طراح سایتشون کار حضرت فیل بوده. شرکت باید برای کار شما یه برنامه زمانبندی مشخص داشته باشه و به ایمیل ها و تماسهاتون به طور منظم جواب بده.
نکته: اگه دیدید شرکت در طول همین فرایند بستن قرارداد دیر بهتون جواب میده، مطمئن باشید وقتی قرارداد بسته بشه دیگه از این هم کندتر میشه.

  • میتونم با مشتریهای فعلیتون در ارتباط باشم؟

این یکی دیگه ترفندیه که به امتحانش می ارزه. مشخصه که شرکت شما رو به مشتریهایی ارتباط میده که بهترین خدمات رو بهشون ارائه داده، اما شما میتونید سوالات مشخص و خاصی ازشون بپرسید و موشکافی کنید.

  • وظایف من به عنوان یه مشتری چیه؟

قطعا شما خودتون تو تخصصتون خیلی ماهرترید تا یکی که کارش طراحی سایته. بنابراین خودتون باید سایتتونو تغذیه کنید تا بهترین طراحی ممکن رو رقم بزنید. یه سری کارهایی که ممکنه به شما محول بشه شامل پر کردن یه پرسشنامه، شرکت در جلساتی که با شرکت طراحی سایت دارید و تأیید کردن کارهای طراحی سایتتونه.

سورس:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com

قبل از انتخاب شرکت طراحی وب سایت این سوالها را بپرسید

طراحی تجربه کاربری (UX)
بازدید : 641
شنبه 7 مرداد 1396 زمان : 9:57

طراحی تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری یکی از اون چیزهاییه نمیشه تو طراحی سایت ندید گرفتش. شاید سایتتون از لحاظ ظاهری خیلی هم خوب باشه اما دلیل نمیشه که بتونه کاربر رو درگیر کنه. برای اینکه همچین اتفاقی بیفته باید اطلاعاتی که روش میذارید واضح باشن و براحتی دیده بشن. آیا مردم دقیقا اونچیزی رو که میخوان میتونن روی سایتتون پیدا کنن؟ اینها خیلی مهمن. شاید مردم زیادی وارد سایتتون بشن اما چون چیزی رو که میخواستن پیدا نکردن یا حس خوبی نداشتن، فورا سایتتونو ترک کنن. اگه همچین چیزی برای شما هم پیش اومده، دلیلش حتما اینه که اطلاعاتی که روی سایتتون گذاشتید از نظر پنهانه یا خوب کاربر به سمت اطلاعات هدایت نمیشه و روی سایت گیج میشه.


اما حتی اگه میتونید خوب توجه کاربرهاتونو جلب کنید، باز هم یه سری عناصری هستن که میتونید با بکارگیریشون تجربه کاربری رو افزایش بدید و موفقیت سایتتونو تضمین کنید. مثلا اگه اطلاعاتی روی سایتتون ارائه ندید یا نتونید کاربر رو به قسمتهای درست هدایت کنید، این یه نقطه ضعفه... باید با استفاده از طراحی سایت، کاربرهاتونو به سمتی که خودشون میخوان هدایت کنید. کاربرها اونطوری که شما فکر میکنید از سایت استفاده نمیکنن، بنابراین یه راهنما روی سایتتون بذارید.
چیزهایی که روی سایتتون میذارید باید تعاملی باشن و این حس رو بوجود بیارن که وقتی کاربر روی یه چیزی کلیک میکنه انگار سایت بهشون جواب میده. مثلا میتونید از فهرستهای آبشاری استفاده کنید. این مسئله روی تجربه کاربری اثر میذاره و کاربر حس میکنه همه چیز رو تحت کنترل داره.
یه چیز دیگه اینه که وقتی سایتتون کند هست یا واکنشگرا نیست با کاربر اصطکاک بوجود نیارید. ما تو دوره و زمونه ای زندگی میکنیم که مردم همه چیز رو درست در همون لحظه میخوان. بنابراین اگه مردمو مجبور کنید منتظر باز شدن صفحه یا عناصرتون بمونن نمیتونید مردم رو با خودتون همراه کنید. با کاربر بازی کنید و کاری کنید بخنده یا اگه مدل سایتتون جدیت میطلبه باید بندازیدشون تو خط برند و سایتی که همین الآن میخوان توش خرج کنن! تصاویر متحرک هم کمک بزرگی به جلب مخاطب میکنه و تجربه بیاد ماندنی برای کاربر بوجود میاره و سایت رو از یکنواختی درمیاره و دیگه کاربر لازم نیست بیکار منتظر بمونه.
فهرستهای سایت باید ساده باشن و براحتی جهتیابی بشن. گزینه های زیادی زیر یه محصول کلی نذارید، اگه همچین چیزی لازمه میتونید هر دسته رو به دسته های فرعی تقسیم کنید. جهتیابی سایت رو محلی و ساده کنید. هم فهرست های جهتیابی و هم فرم های عضویت و هر نوع فرم آنلاین دیگه ای اگه بیشتر از چند مرحله ساده طول میکشه، طوری تقسیمش کنید که کاربر گیج نشه. یه طوری به کاربر دلگرمی بدید که داره تموم میشه یا چقدرش رفته. مثلا میتونید نوار پیشرفت بذارید یا مراحل رو شماره گذاری کنید. و در آخر اینکه اطمینان حاصل کنید که نوشته های روی آیتم های فهرستها کاملا مشخص و واضح نشون میدن که کاربر رو به کجا منتقل میکنند وگرنه کاربرها عصبانی میشن، چون نمیدونن چی کار کنن و گیج میشن. در نتیجه شاید تسلیم بشن و برن سراغ یه سایت دیگه.

سورس: طراحی سایت دارکوب sitedar.com

طراحی تجربه کاربری (UX)

طراحی سایت دینامیک و استاتیک

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 4
  • باردید دیروز : 55
  • بازدید کننده دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 282
  • بازدید کلی : 66008
  • کدهای اختصاصی